Een discussiepunt van menige jaarvergadering! Met goede bedoelingen wordt er afgesproken om de snelheid wat in te perken en rekening te houden met elkaar. Zitten de renners eenmaal op de fiets, dan zijn al die mooie afspraken snel weer vergeten. Eenieder wil nu eenmaal zijn goeie benen tonen aan de rest. Bij de Driesprong is dit niet anders. Schijnbaar staat er in de officiele notulen opgetekend dat wij een viaduct sneller "op" dan "af" moeten rijden. Een rare regel waar de buitenwereld niks van snapt.
Ook afgelopen jaar is er weer aardig doorgebuffeld. De gemiddelde snelheid is uitgekomen op 31.9 gemiddeld. Dit getal is aardig betrouwbaar opgemeten met de diverse GPS Garmin's die diverse leden in bezit hebben. Op 26 juni werd het hoogste gemiddelde van maar liefst 33.9 gehaald. Jawel de dag na de BBQ. Piet had een mooie slotconclusie in zijn ritverslag: "Kortom een ritje waarbij ik op onbekend terrein kwam, waarbij 2 duimen en 3 middelvingers opgestoken zijn en 2 personen beide handen in de lucht staken."
Het laagste gemiddelde (27.0) werd gereden tijdens de Karsten Kroon Classic. Niet gek overigens met al die heuveltjes en vooral met al die lekke banden!. Onze huisdichter Henk heeft zich na deze rit ook persoonlijk gekroond tot de lekke banden koning.....
In het algemeen is er denk ik echter redelijk netjes gereden, waarbij de snelheid meestal tussen de 31.5 en de 32.5 uitkwam. Wellicht worden we met de jaren toch wel wat wijzer ?
Hoe verhoud 2011 zich nu met de voorgaande jaren? In bijgaande tabel valt op te tekenen dat we toch weer een beetje harder zijn gaan fietsen. Dit wordt wel gesteund door de opkomst die wat hoger ligt, waardoor we wellicht met zijn allen iets langer uit de wind kunnen zitten.
De hoogste gemiddelde snelheid tot op heden was in 2006. Hierbij moet wel worden vermeld dat we toen nog geen uitgebreide "computer"systemen op onze fiets hadden maar nog gewoon met tellers rondreden die je zelf mocht instellen :-)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten