zondag 16 mei 2010

Clubrit 10 : Philipsdam

Weinig renners vanmorgen vanwege een trainingsstage van enkele clubleden naar de Ardeche in Frankrijk. Dus maar met 7 renners op stap en Rene Dekkers achter het stuur van het buske. Ondanks de harde wind lekker doorgereden en met 104 kilometer en 32,6 gemiddeld een rondje dat er wezen mag. Hier als voorproefje alvast het kaartje met de gereden route.
Verslag van Rene:
Vandaag is het weer mijn beurt om te rijden met de bus. De vorige keer dat ik met de bus had gereden had ik weinig geslapen en was de rit, voor mij (de chauffeur dus) erg saai. Ook nu weer weinig slaap maar niet zo saai als de vorige keer. Ik heb namelijk de jongste meegenomen om mij nu wat gezelschap te houden. Dat is goed gelukt want Bieke heeft van alles gezien en heb haar van alles moeten uitleggen. Leuke afwisseling voor mij dus en Bieke vond het nog leuk ook, hoewel de rit voor haar wel lang duurde, zeker gezien het feit dat we ruim 104 km hebben gereden. Ondanks het hoge gemiddelde zaten we dus toch nog wel ruim 3 uur in de bus. Het is vandaag een rit geworden door drie provincies, jawel we hebben de Philipsdam gereden. Gelukkig zijn we vandaag niet verkeerd gereden want ik kan me nog herinneren dat we een keer een rondje Oltgensplaat hebben gedaan en toen van ellende maar de zelfde weg terug hebben gereden. Toen was ook de planning Philipsdam maar is het twee keer Volkerak geworden. Zal nu wel komen doordat Tom Tom Damen mee reed. Dan rijden we niet zo snel verkeerd ;-) Het weer valt niet tegen, het is niet echt warm maar het is wel droog. Het rondje startte vanzelfsprekend in Rucphen en we zijn met 7 renners van start gegaan. Vijf leden: Adrie, Wim, Henk, Ron en Louis, één aspirant lid Piet en gastrenner Tim. Ron en Adrie zijn begonnen aan kop en namen gelijk maar een goede voorsprong voor het overall kopwerk van vandaag. Het vaste rondje werd keurig afgewerkt en via Bosschenhoofd, Heyningen en Willemstad over de Volkerak sluizen op weg naar Goeree Overflakkee. Onderweg worden we op de Sint Antoinedijk door behoorlijk wat auto’s ingehaald. Dat zijn we normaal gesproken zo vroeg op zondag niet gewend. De meeste auto waren voorzien van fietsendragers met daarop wat kleiner formaat race fietsen. Dat kan wel kloppen want voor vandaag stond er in Stamperschat een wielerwedstrijd voor de jeugd gepland. Niek Struis moest hier ook naartoe. Er staat, zo te zien een klein briesje, maar dat deert de renners niet want er wordt behoorlijk tempo gedraaid. Op Goeree rijden we via Achthuizen, over de Goeree Overflakkee route naar oude Tonge. Richting de Philipsdam komt de groep behoorlijk in de wind te zitten en Henk wordt het “slachtoffer”. De inspanningen vergen zijn tol en hij moet even achter de bus om te recupereren. De rit loopt volgens de standaard route en via de Heense Molen, langs Nieuw Vossemeer komen we in Steenbergen. Daar slaan we linksaf de Molenweg in en gaan door naar Welberg. Op de Boomkesdijk worden we nog ingehaald door vier kamikaze motorrijders. Die hadden niet zoveel geduld denk ik. Via de Gagelweg op weg naar Kruisland dacht ik. Dit is immers de kortste route naar huis maar de heren hadden er nog meer zin in. In plaats van de Princebosseweg te nemen slaan ze af de Heerlesestraat in en we gaan via Heerle op weg naar Nispen. Volgens mij zit het inmiddels wel goed met de conditie van deze en gene. Op de Westelaarsestraat halen we nog een groepje renners in die achter aanhaken en mee rijden tot het einde van de Langedijksestraat. Via Nispen gaan we over Visdonk naar huis waar Louis ter hoogte van het Theehuisje de groep verlaat en op eigen tempo naar huis rijd. Op de Gebrandehoefstraat wordt het tempo voor het laatst nog eens wat opgeschroefd maar je kunt zien dat inmiddels het beste er van iedereen wel af is. Niet bij Adrie van Kuik natuurlijk, want die sprint in zijn eentje naar de overwinning. Al met al was dit een mooie lange rit met een hoog gemiddelde 32,6. Het snelste van dit seizoen en dat met 7 renners. Goed gedaan!
De groeten van René en natuurlijk ook van bijrijder en navigator Bieke.

Geen opmerkingen: